Sepatah dua kata

cinta itu lebih indah dari ombak di pantai,
cinta juga lebih indah dari angin yang mendayu-dayu,
cinta juga lebih indah dari pohon2 yang melambai,
cinta itu adalah anugerah yang patut dihargai kerana......
CINTA YANG SEJATI HANYA MUNCUL SEKALI DALAM HIDUP KITE..
JADI HARGAILAH CINTA ITU SEBELUM IA HILANG.....

nufftang ads

Join heart beAt sekarang utk buat duit online...!!

Saturday, January 29, 2011

KENANGAN TANGGA PART 5....

assalamualaikum.........

apa khabar sume?? sihat?? haha.. xde kaitan pon  kan.. utk pemgetahuan korang, entry ni dibuat pada ari ahad, pkul 7.30 pagi.. aku wt ni pon sbb boring, lgpon korg mesti nk tau part yg seterusnya kn, so aku consider la kan utk wt part yg seterusnya.... blog aku dh letak lagu,, kalau korg pembaca rase xselesa or ape2 ke, leh gtau k,, sbb kalau menggangu konsentrasi korang,, aku leh buang je lagu 2 trus... hahah....

ok, trus kepada cerita k, mlam 2 aku xmesej dia la sbb die xtop up lagi sbb da hbes kredit kt PART 3, so, aku pon hnya skadar bersembang2 dengan kawan2 aku je la mlam 2,, tnpa khabar berita dari kekasihku yg amat aku cntai.. hahaha(perasan la sgt kn).  tp, aku still memikirkan,, npe die ckp sbulan lg bru die bg jawapan?? adakah die mmg nk TEST aku atau die mmg xnk kt aku??

oh CINTAKU,
 " meskipun ombak di pantai itu menyenangkan,
   aku tetap pilih KAMU,
   meskipun pohon2 hijau menyamankan,
   aku tetap pilih KAMU,
   meskipun permata itu bersinar-sinar,
   aku tetap pilih KAMU,
   meskipun FASHA SANDHA itu menggoda,
   aku tetap pilih KAMU,
   meskipun banglo itu mewah,
   aku tetap pilih KAMU,
   meskipun MISUBISHI LANCER idamanku,
   aku tetap pilih KAMU,
   meskipun aku ramai peminat,
   aku tetap pilih KAMU,
  adakah xckup keikhlasanku padamu??
  xsuci kah cintaku padamu syg?? "
  oh CINTAKU,, why i soo crazy with U??

ok,, sorry ek,, td nk emo2 sikit, haha..so,, mlm 2 aku tdor xlena memikirkan sal CINTAKU, nape kalau jatuh cinta je msti xtdor lena ek?? huhu.. keesokkan arinya,, da xde program sbb ari ahad, ari ahad maksudnya ari cuti la kn.. aku nk sgt nk dating dengan die, tp aku malu, malu dan malu.... akhirnya aku memberanikan diriku untuk telefon die...

AKU : assalamualaikum, awk..
DIA   : walaikummussalam, awk.. npe??
AKU : awk ade barang2 nk kena beli x??
DIA   : emmm, npe awk tye mcm 2??
AKU : xde pe la,, sje tye, sbb sy ase nk kuar la,, nk beli barang2, lgpon baju renang pon xbeli lg,(tibe2 idea dtg, huhuhu)
DIA   : jap3,, sy pon xde bju renang lg la, nt nk gna kn, emm mcm na ek, awk nk kuar ngn sape?? naik pe??
AKU : sy nk pergi ngn kwn sy, naik bas, lam pkul 2 jap g ade r bas.. leh g survey2 harga lu...
DIA   : ok la,, t sy tye kwn sy k, awk tgu sy k, t ko 2 kite p sme2 k...
AKU : ok... (sambil snyum kambing)


nmpaknya strategi aku telah berjaya,, haha, aku pon, ape lg, ajak si EH ni utk kuar ngn aku utk jd teman la kn, so,, xlah aku malu sgt nt kn. hari 2,, aku berusaha sebaik mungkin utk nmpak hensem depan die, so, dkt2 ko 2 aku pon kol die.. die ckp kwn die xjd ikut, so die pergi sorg je la dengan kami dua.. OMG, biaq btol??
dia sorg pompuan, kami dua laki?? npe die mcm brani sgt ni?? aku plak yg takut ni... takut pape jd susah, nt org mesti salahkan aku sbb aku ni muke jahat sikit walaupun i not a smoker... (-_-)".... so, aku terpakse stuju la sbb aku jugak yg ajak die pg tadi kn.. so, ko 2 aku pon p la kt tempat tunggu bas 2, tgok2 die dh ade kt situ, aku pon syum2 je la... (besa la nk control macho kn)


Semasa naik bas.........

aku berebut2 la nk naik bas kn, sbb ramai sgt student2 nk kuar, bese la hari minggu kn jd terpaksa berebut la kn, dapat 2 tmpat duduk kt aku dan tibe2 die duk tepi aku.... DUP DUP.... DUP DUP... jantung ku berdegup... my princess is sitting beside me??? what a great memont that time... :) .. pas2, die pon kate,, sori ek duk kt awk, tmpat da pnuh la. awk xske ke sy duk kt sini?? aku kte ok je la... tp mse perjalanan 2 aku xckp sepatah pon ngn die sbb terlalu nervous, muke pon pucat semacam.... pas2, aku bru teringat yg aku bwak kwn,, EH, mane die, aku tercari2 die, rupenye kt blakang, pastu EH antar msg kt aku....

               " zal, pandai2 r mu k,, ye dh duk ngn mu 2, xkn xleh nk ejas ag kot??"                    aku tersenyum je dpt msg EH 2,, tp aku still xmmpu berkata2 dengan die,, (-_-)"



setelah smpai di bandar Bintulu......

kami pon pergi la survey2 sume 2 kn,, survey punya survey, xjmpe la baju renang muslimah utk die, kalau yg mcm minah saleh pakai ade la,, jnis B and V kn,, huhu.. pas2, aku ternampak kdai bear kt situ,, so, aku singgah la kejap,, tgok2 ade bear yg comey kt situ,, nk beli ke x ek?? tp akhirnya aku beli gak sbb nk amik ati CINTAKU,hehehe, tp aku xbg lagi, aku wt mcm xde pape yg berlaku, bese la kn,, nk SURPRISE die..

                                                              mcm ni yg dia nk TP....

                                                        yg ni plak yg kami jmpe,, (-_-)"

so,, lepas sume dh penat, kami pon tunggu kt stesen bas 2,, so, sempat lg kami beli buah mate kucing kt tepi 2, wt mkn2 smbil tgu bas kn, so, bas pon dtg ko 5 tu, tp xde org pon lam bas.. naik2 bas, aku duduk dulu tp die still nk duduk tepi aku,, aku ok je tp aku cuma kehairanan.... adakah aku dh diterima si dia??? adakah dia nk permainkan aku?? eh3, malas nk pikir, jnji die tetap di sisi aku... hahaha....

sesampainya di kolej, aku pon dengan segan silu bg die bear 2,, tp xnmpak la bear 2 sbb letak lam plastik hitam,  die pon amek je adiah 2 n ucap terima kasih... die kate die happy sgt ari ni sbb kuar ngn kami ari ni...
"lain kali kite kuar lagi ek" katanye.... emmmm,, aku da speechless n hanya leh syum je...ok3,, lupe nk bgtau,, ari 2 aku still lupe nk beli kad celcom hanya ingat nk top up je,, bodohnya aku kn (-_-)"....

                                                             first gift I gave to her...

Malam tu, die antar mesej kt aku....

DIA : salam awak, thanks sgt2 k sbb bg bear 2 kt sy, comey sgt2, sy suke... satu lg, thanks k sbb temankn sy  survey2 harge baju renang 2 ek... mggu depan kite kuar ag ek,, sbb sy nk beli baju renang k,.. jgn lupe nk beli sim CELCOM tau,, cpt la hbes krdit kalau MAXIS ngn CELCOM kn....

aku pon ckp ok je la,, yg paling xtahan 2, npe aku leh terupe nk beli sem CELCOM td ek?? mgkin sbb aku terlalu nervous?? or terlalu seronok?? atau AKU JATUH CINTA kt si dia?? huhu,, hanya TUHAN saje yg tahu.....:)





TO BE CONTINUED.....

2 comments:

  1. slm..romntik gler.
    ble nk smbung ag..xsbo nk tw ending
    msti hpy ending an...huhu
    hrp2 bkkln hga ke jnjg plmin.

    ReplyDelete
  2. wasalam... harap2 gitu la ye... jgn lupe,, part seterusnya... :P

    ReplyDelete

nufftang ads