Sepatah dua kata

cinta itu lebih indah dari ombak di pantai,
cinta juga lebih indah dari angin yang mendayu-dayu,
cinta juga lebih indah dari pohon2 yang melambai,
cinta itu adalah anugerah yang patut dihargai kerana......
CINTA YANG SEJATI HANYA MUNCUL SEKALI DALAM HIDUP KITE..
JADI HARGAILAH CINTA ITU SEBELUM IA HILANG.....

nufftang ads

Join heart beAt sekarang utk buat duit online...!!

Thursday, February 3, 2011

KENANGAN TANGGA PART 6.....

assalamualaikum.......

sebelum aku nk mulakan part ni, aku mnx maaf byak2 sbb terlewat updatekn blog aku ni,, kesulitan amat dikesali kerana charger laptop aku rosak la,, kesian kn aku??? nsib baik la ade kwn aku yg baik hati iaitu AFIZAN HAILANI kerana bagi aku pnjam laptop die untuk wt blog aku ni,, thanks ye AFIZAN a.k.a OTAI..

Arini da msuk part 6 kn, so mcm na ek, aku pon xtau nk citer mcm na... truskan pada cerita la ek, so, malam 2 aku xmsg la ngn die sbb tkut kredit die hbes kn.. keesokkan harinya,, aku pon ajak EH kuar lagi untuk beli sim CELCOM, kami kuar gna bas la,, tp aku kuar tnpa bgtau CINTAKU, sbb nt nk kejutkn die,, huhu... smpai2 je kt FARLEY, trus g tgok no yg ade kt situ, so, aku cri la no yg hmpir2 same ngn CINTAKU kn, bese la kn, kalau dh jtuh cnta ni,, msti sume bnda nk sme kn?? last2, jumpe gak no yg hmpir same ngn die,, tp harga die mahal kot,, RM30.. mahal ke x?? xkn no 2 no VIP kot padahal no die bese2 je. tp demi CINTAKU,, aku beli gak no 2 dgn tangan yg pemurah,, hahaha.......

sampai je kt blok, aku trus kol die....

AKU  : assalamualaikum....
DIA   : waalaikumsalam....
AKU : awk knal x sy??
DIA   : x, ni sape??
AKU : xkn xknal, alaaa,, jejaka hensem yg mngorat awk 2 la... sy rizal la....
DIA   : ooo,, da beli no baru ek, bagus la... bleh mesej,, jimat la kredit kit,,
AKU : yela,, xpe la, mesej je la... salam...
DIA  : waalaikumsalam....

lepas 2, aku trus antar mesej kt die.. malam 2 kami mesej lama gak la, sampai pkul 2 pagi rasenye... mate pon xrase ngantuk disebabkan die,,

       oh sayang, kenapa setiap ada kamu??
       hatiku xhenti berdegup dengan kencang,
       oh sayang, kenapa setiap ada kamu???
       darahku megalir dengan lebih cepat,
       oh sayang kenapa setiap ada kamu??
       taipan mesejku menjadi cepat....
        oh sayang, kenapa setiap ada kamu??
        tidurku sentiasa ditemani mimpi2 mu....
OH SAYANGKU.....

keesokkan arinya.....
lebih kurang dalam pkul 2 ptg, tibe2 ada mesej smpai kt fon aku ni yang datangnya dari CINTAKU...

" mu jgn gangu aku ag, bakpew mu tgal aku dulu, aku syang ke mu tapi mu wat aku mcm ni,, npe mu xmari kt stesen bas ari 2, tahu x?? aku tgu mu kt stesen bas 2... npe skrg mu nak kt aku mula??" (versi terngganu)

JAP.... lupe nk gtau, CINTAKU adalah org Terengganu... :P

hatiku mulai resah,, kenapa die antar mesej mcm ni kt aku??? dia silap antar mesej ke?? kalau silap?? die nk antar mesej 2 kt sape sebenarnya?? hatiku dh mula meracau, fikiranku dah mula x tenteram... mcm na ni??? dalam kekacauan yg melanda aku,, aku pergi ke bilik EH utk mnta pendapat kt die...

AKU : apih, mu tgok mesej ni, mcam ye nk antar kt pkwe die je??
EH    : btol gak r,, aku ase EX die la....
AKU: mcm na ni pih,, aku la ptus ase ni.... aku kalau pompuan 2 da ada awek,, mmg aku xkn kacau dh...
EH    : ish,, aku pon dok tahu nk royak ape,, aku ase btol r ye da ade pkwe,,, mu xyah r kacau ye lg.....
AKU: tp pih,, aku ske kt die.... aku dah mula syg kt die ni......(nada yg amat sedih)
EH    : xpe Zal,, cube mu tye kt ye molek2 pas ni... tye ye nk ke sape sbenarnya???
AKU: xpe la,, biar la dulu,, mgkin aku ngn ye xde jodoh kot,, aku je perasan slama ni.. aku yg melebih-lebih..
EH    : xpe ZAL,, jgn isau,, aku sntiasa ade yg mu ZAL,, pape masalah,, mu kabo aku k....
AKU: trima kasih pih,, mu mmg shabat sjati aku pih.....

                                            berlinang air mata jantanku...

walaupun aku dpt mesej mcm 2, aku xtye die pon nape die antar mesej mcm 2 kt aku,, aku hanya diamkan  saje bnda 2,, walaupon aku sedih tapi aku still ade kawan yg sentiasa di sisi aku... pagi tu,, hatiku terasa begitu terguris sekali... OH CINTAKU!!! look what u have done to me!!! berlinang air mataku mengenangkan nasib diriku.....

pada pukul 8.00 malam, die antar mesej kt aku....

DIA    : salam awk,,
AKU  : salam awk, npe??
DIA    : awk wtpe??
AKU  : xwtpe.. npe??
DIA    : xde pe,, sje...
AKU  : saya nk tye sesuatu leh x?? tp tolong la jawab ngn jujur k...
DIA    : emm, awk nk tye sal ape?? xpe, sy cube jwb dengan jujur...
AKU  : awk da ade pkwe belum?? jujur k.....

die xbalas msej aku,, seperti hendak mengelak dari aku,, fikiran negatif kembali mnguasai diriku,, aku da rase aku da xleh truskan lagi niatku untuk memiliki dirinya... skali lagi aku pergi mgadu nasib kt EH, aku sedar mmg aku da tiada jodoh dengan die,, lgpon aku xsanggup diduakan sbb haram pompuan kawen lebih 1,, KALAU aku xpe,, leh kawen 4,, HAHA... sori3, baru nk feeling2 kn,, so, malam 2, aku tdor dengan EH smbil die menenangkan atiku yg suram ni.. thanks my Friend!!!!

                                         kawan sebagai peneman sewaktu sunyi....


TO BE CONTINUED.....

2 comments:

  1. salam..waa, ak dh baca..hurm, tok sah sdih la bai..ak rsa, dia salah send tuu..n ak rasa tuu EX dia..brdasarkn msj dia, dia dh x suka kowt laki tuu, so mu ada chance..lorh,jgn cpt ptus asa r..truskan usaha, ak tau ko boleh!! =) go..jgn ikut perasaan sngat..

    sekian = mohamad syafiq ^^, hahax

    ReplyDelete
  2. thanks3.... aku akan truskan usaha aku untuk mendapatkan die... :)

    ReplyDelete

nufftang ads