Sepatah dua kata

cinta itu lebih indah dari ombak di pantai,
cinta juga lebih indah dari angin yang mendayu-dayu,
cinta juga lebih indah dari pohon2 yang melambai,
cinta itu adalah anugerah yang patut dihargai kerana......
CINTA YANG SEJATI HANYA MUNCUL SEKALI DALAM HIDUP KITE..
JADI HARGAILAH CINTA ITU SEBELUM IA HILANG.....

nufftang ads

Join heart beAt sekarang utk buat duit online...!!

Thursday, January 27, 2011

KENANGAN TANGGA PART 4.......

asssalamualaikum.......

bagi pembaca yg baru da membaca citer ni dari part 1 msti tertunggu2 part yg seterusnya kan??? huhu,, sy ingin maaf kerana xdpat nk update hari2 kerana busy dengan kelas n assignment sume 2,,, lg2 bercampur dengan training bola petang2 untuk msuk piala dekan, almaklumlah, aku ni dh lama xmain bola sbb 2 kna training hari2...
ok,, bg pembaca yg first time bace blog aku ni bleh la bace dari PART 1 ok.. pas2 part 2 dan 3 pndai2 la search k... hahhaha:D....

ok3, tnpa kita membuang masa(mcm ceramah la plak), msuk la ke part ke 4... part ni bermula apabila si jntung hatiku ini berada di dalam 1 kumpulan dengan aku dalam 1 program yg dipanggil program BUKU HIJAU, so,, bila je aku tau yg die  group ngn aku,, aku trus kol die mlm 2 sbb nk bgtau berita gembira ni,,,......

AKU  : assalamualaikum awk....
DIA    : waalaikummusalam... npe awk??
AKU  : awk wtpe?? (bese la xkn nk gtau trus kot kn3)
DIA   : xwtpe pon..
AKU : emmmmm (bese la,, aku ni kn pemalu kit), awk,, awk tahu x yg kite  1 kumpulan esok???
DIA  : 1 kumpulan?? xtau pon,
AKU : kn nama saya ada lam kumpulan sma ngn awk,, xkn awk xingat name sy.. (nada sedikit kecewa.)
DIA   : ooo,,, sy ingatkn org lain td,, sbb sy xtau nama penuh awk... tp,, mcm na awk tau nama penuh sy???
AKU : lupe nk bgtau,, huhu, sal nama awk, sy da tau lame dh,,(padahal tanye fasi)  huhu... awk ingat kn muke sy mcm na??
DIA  : xingat la....
AKU : biaq btol!!! kn ari awk tgok sy.. xkn xingat kot????
DIA   : sy rabun sbenarnya..... tp sy xpkai spec...
AKU : (-_-)",, ok... esok je kite jmpe k,,,

                                         kebanyakan cnta berputik melalui komunikasi....

letak2 je tepon 2,,, aku skali lagi tebingung... pnya la aku buat muka paling ensem mse first time jumpa 2,, padahal dia xingat pon mke aku.. mlam tu aku xtdor lena kerana memikirkan kebodohan aku, aku ingat die tgok sbb ENSEM tp rupenya sbb die pkai tgok je,, rupenya aku sndiri yang perasan slama ni... OH JANTUNG HATIKU,, why U soo CRUEL??? WHY?? tp xpe,, ttap kumpulan yg sama kn, nt die knal aku gak kn,, bru die tau langit tinggi ke rendah kn.. hahahha(dengan nada bangga)

Keesokkan harinya.........

pada pkul 7 pagi,, aku dengan member2 aku pon bertolak pergi ke kawasan ladang kongsi 2,, tempat BUKU HIJAU itu dijalankan,, so,, kami diminta beratur di dalam kumpulan masing2, so, aku perasan la yg die didalam kumpulan skali dengan aku, tp die duk dpan,, AKU ni bese la,,, jantan kan,, msti duk blakang.. time beratur 2 pon,, member aku ni smpat nk ngort awek sorg ni,,, yg baru k,, 1 kumpulan gak la, bleh la tahan muke dia,, tp,, oleh sbb awek 2 jual mhal,, so, mkn pasir je la member aku kali ini,,, hahha....

                                                      

lepas ceramah sal buku hijau dah hbes sume,, kami pon diarah ke tmpat tanaman masing2, so, pertama skali mesti memilih ketua kumpulan, penolong, S/U sume 2 kn,, member aku nk suruh aku jd ketua, tp aku xnk, sbb aku ni kn pemalu, so, ketua kumpulan ni dapat kt FATIN, penolong aku xingat, S/U REAN.. jap3,, lupe lak nk citer sal CINTAKU lak kn,, die hari 2 pakai topi merah,, cute sangat,, sbnarnya FATIN 2 member die la, aku rase die kot yg calonkan fatin jd ketua...

mse mengcangkul sume 2,, aku cube menunjukkan kerajinanku supaya dapat menarik perhatian si dia, so, lame2 aku pon mkin dekat2 ngn dia... aku pon tye die,"penat x??" die kate "penat gak"... aku pon ajak die blik skali jap g,, die ckp ok je,,, aku pon ape lg, SYUM KAMBING la... hahhaha,, lepas hbis program 2 sume, kami pon bertolak blik kt kolej, mcm yg dirancang, aku jalan blik ngn die,, member2 aku pon bg ruang utk aku cube nasib kn,, hhuhuhu,, syg member2 aku,, hahha.. tgah berjalan 2,, aku pon tye die...

AKU  : awk,, msti awk da xske sy kn,, sbb da tgok mke yg xensem ni kn...(wat ayat sedih kit)
DIA    : eh,, xlah,, sy ok jew.. sy tgok awk rajin je mencangkul td,, sy ske la org rajin2...
AKU  : tol ke?? (berbaloi wt rajin td, hahha) awk pon nmpak rjin gak, prnah wt keje kmpung ke??
DIA    : ye la,, sy pon asal kmpung gak, sbb 2 bese je keje2 mcm 2...
AKU  : awk,, sy nk tye sesuatu leh x??
DIA    : tye la,,
AKU  : awk nk x jd awek sy...??? (Gentleman kn aku??)
DIA    : emmmm (malu2),, bg sy mase k,, skrg bpe ari bulan???
AKU  : 31.6,, npe???
DIA   : sbulan dari skrg,, sy bg jawapan k... :)

die trus berlalu pergi kt member2 die,, aku pon berhenti seketika di tempat td... seperti org buta kehilangan tongkatnya... kemudian,, member aku pon tegur aku...

FALIQ: wei,, xnk balik ka?? da kna reject ka?? hahha

aku hnya berdiam diri smbil bertolak blik ke kolej dengan muka tertanya2....

                                                       aku direject or die perlukan mase??

No comments:

Post a Comment

nufftang ads