Sepatah dua kata

cinta itu lebih indah dari ombak di pantai,
cinta juga lebih indah dari angin yang mendayu-dayu,
cinta juga lebih indah dari pohon2 yang melambai,
cinta itu adalah anugerah yang patut dihargai kerana......
CINTA YANG SEJATI HANYA MUNCUL SEKALI DALAM HIDUP KITE..
JADI HARGAILAH CINTA ITU SEBELUM IA HILANG.....

nufftang ads

Join heart beAt sekarang utk buat duit online...!!

Saturday, February 5, 2011

KENANGAN TANGGA PART 7......

assaalamualaikum.......
ari ni saya berasa sedih sedikit kerana semalam salah sorang kawan aku (SUDIN) telah dimasukkan ke hospital kerana apendiks... tp,, aku terpakse la menguddatekn blog aku ni sbb da banyak berjanji dengan kawan nk update hari ini, nt hbes je update,, aku nk pergi melawat kawan aku,, Insyaallah,, doakan dia menjalani pembedahan dengan selamat k.

                                          kawan aku yg dimasukkan ke wad...

ok, aku truskan kepada cerita aku k, bgun je tdor pada keesokkan arinya,, aku pon bersemangat la nk pergi kelas sbb ari pertama kelas kn selepas orentasi.. CINTAKU satu kelas dengan aku, tp aku wat xtahu je dengan die, wat mcm x de ape2 yg berlaku sbb hatiku telah hancur. aku da ptus ase, aku mmg rase down giler time 2,, nk blajar pon rase malas, npe mcam 2 ek?? mmg sume org yang patah hati mcm 2 kew?? aku pon xfham dengan diri aku time 2, mgkin btol kot pepatah melayu,, kalau bercinta ni,, mandi xbasah, tidur xlena, makan xkenyang,, hahaha:D

hbes je kelas 2,, aku pon p la kt food court sbb nk mkn kn, tibe2 die dtg kt aku,, duduk kt depan aku.....

DIA  : awk, npe awk mengelak dari sy ni??
AKU: xde ape la.... (nada perlahan)
DIA  : gtau la btol2,, jgn la tipu.. awk lain la ari ni....
AKU: btol la... xde pape... (nada yg lagi perlahan)
DIA  : cube awk ckp btol2.... awk mcm ade pape yg menggangu fikiran awk je ni??
AKU: emmm (aku terdiam seketika)

lepas 2, aku amek enset aku,, aku bka mesej yg die silap antar kt aku 2.. dia terdiam seketika.... tibe2 die bersuara....

DIA  : awk,, sori ek,, sy xberniat nk permainkan awk, sy dh mula untuk menerima awk... beri sy sikit waktu lg....
AKU: sy xnk la disebabkan sy awk bergaduh dengan pakwe awk....
DIA  : dia bkn pkwe sy lg, dia dah ptus ngn sy, tp dia nk kt sy balik,, tp sy xnk...
AKU: emmmm (aku terdiam lg)
DIA  : awk, jgn la mcm ni,, awk wt sy rase bersalah la,
AKU: ok, xpe,, sy tetap tgu keputusan dari awk, sbb sy sukekn awk, walaupun sy tau yg awk ade 2 pilihan skrg, sungguhpun awk x pilih sy,, cinta sy tetap utk awk... (jiwang sikit)


lepas 2,, die trus berlalu pergi dari aku,... skali lagi aku meminta nasihat dari EH lg mse kt bilik,,,

AKU : apih, mcm na ni pih,, EX die nk kt die blik
EH    : xtahu la aku,,
AKU : kalau mu jd aku?? ape mu buat???
EH    : emmm,, kalau aku,, aku da ptus ase,, aku cari yg laen, pompuan bkn sikit lam dunia ni....



aku berasa sgt lemah mendengar jawapan dari EH,  jd aku pergi mncari sorg la kwn aku yg asal sekampung dengan aku, AIZAR...

AKU     : wei jat, mcm na ni??
AIZAR  :  ang tahan la dulu,, layan dia lu,, kn dia hbaq dia da nk mula trima ang,,,
AKU     : dia baru nk TRIMA bkn TRIMA lg,,
AIZAR  : alaaa,, mksudnya ang ada peluang lagi la,, percintaan ni mcm perniagaan gak,, ang brani amek risiko,, ang untung,, kalau xbrani,, hbes la awek 2....

setelah dengar ceramah sikit dari AIZAR, aku rase semangat aku semakin membuak-buak untuk memikat kembali CINTAKU. tp aku masih xpuas ati dengan jawapan yg diberikan oleh kedua-dua kwn aku ni... so, aku amek inisiatif utk antar mesej kt kwn aku lg sorg,, MOHAMMAD FAIZ a.k.a DR CINTA mse aku skolah dulu,, die ni mmg pro sikit pasal2 cinta2 ni,, aku ni bese la, baru amatur kn...

AKU   : wei chu(nama lain bagi FAIZ),, aku nk ejas awek ni,, tp ex dei dok kacau dia blik, duk nk kt dia blik, mcm na ni??
FAIZ   : emmm, alaaaaa,,, xkn ang takut kot, ayat ang kna blajaq lagi la,, kna romantik sikit, baru awek 2 nk kt ang, msti dia xmau kt EX dia pnya....
AKU   : tp chu,, aku ni malas la nk bersaing2 ni,, aku nk mengalah ja....
FAIZ   : laaaa,,, xkn sbb bnda mcm 2 ang da nk mngalah wei,, come on la,, bini org pon org curi,, inikan awek 2 xde pape....(nada sindir)
AKU   : hahha,, btol gak ek,, xkn aku nk mngalah mcm 2 je ek?? xberbaloi la aku penat2 ligan(kejar) selama ni kan??? huhu
FAIZ   : ingat jan,, cinta ni mcam men tarik tali,, ang jangan tarik kuat2 sat g cepat letih,, ang tarik slow2,, baru ang menang,, bila ang da menang,, dia xkn lepas dari ang... :)

dapat je mesej dari FAIZ 2, aku rase seperti hidup kembali,, semangatku yg hilang tadi telah diisi kembali..aku da rase bersemangat untuk memikat ati CINTAKU kembali,, bila aku fikir2 balik kn, 2 hari dari sekarang ade jamuan course aku,, aku rase nk wt kejutan la kt die,, msti dia terpikat dengan aku lepas ni... Oh CINTAKU,, nantikan kejutan dari aku!!!!!

sori3 ek,, td 2 sje nk amek semangat kit,, tp aku wt kejutan ape ek??? (-_-)"
aku ni bkn pndai sgt nk wt kejutan2 ni, jap3,,, aku ni ade bakat ape ek?? mengarang novel?? menyanyi?? bersajak?? or berpuisi?? pening3,, aku pon tahu nk wt kejutan ape kt die, aku ni bkn ade bkat pape pon, yg aku pndai, berniaga je la sbb dari kecik da mula berniaga.. so, skali lagi, kwn aku dijadikan sbg guru aku untuk mendapatkan cinta dari CINTAKU ni....

AKU   : faliq,, ko ase aku patut wt kejutan ape ek??
FALIQ: emm,, ko pndai wt ape??
AKU   : tu la masalahnya, aku ni xpndai pape la,,,
FALIQ: ko bleh nyanyi x??
AKU   : bleh la skit2, 2 pon xsedap... (mmg xsedap pon)  
FALIQ: ko cube la nyanyi,, sbb nyanyi ni antara 1 cara yg paling romantik aku pernah buat, ko tujukan lagu 2 untuk die, komfem die cair pnya,, sedap x sedap sore ko xpenting,, yg penting keikhlasan ko,,,
AKU   : ok,, aku cube,, thanks Faliq...

aku berlalu pergi dari bilik faliq smbil memikirkan.... lagu ape yg aku bleh nyanyi ek?? skali lg aku kebingungan (-_-)".... xpe la,, jnji aku nyanyi kn,,sedap xsedap xpenting,, kalau aku xdapat gak lepas aku nyanyi ni,, aku akan putus ase....

                                                     sore aku xla sdap mcam die ni....

TO BE CONTINUED

No comments:

Post a Comment

nufftang ads