Sepatah dua kata

cinta itu lebih indah dari ombak di pantai,
cinta juga lebih indah dari angin yang mendayu-dayu,
cinta juga lebih indah dari pohon2 yang melambai,
cinta itu adalah anugerah yang patut dihargai kerana......
CINTA YANG SEJATI HANYA MUNCUL SEKALI DALAM HIDUP KITE..
JADI HARGAILAH CINTA ITU SEBELUM IA HILANG.....

nufftang ads

Join heart beAt sekarang utk buat duit online...!!

Saturday, February 5, 2011

KENANGAN TANGGA LAST EPISODE!!!!!

assalamualaikum.........
arini aku da msukkan bab yg paling last,, walaupun kisah cnta ni baru nk berputik kn,, tp disebabkan aku da mula ase boring nk taip,, so aku nk hbeskn je citer ni k,, nt aku akan msukkan cter lain lak,, walaupon nt akan ade org yg jtuh cnta dengan aku sbb aku ni romantik,, sorry ek,, hatiku hanya ade untuk CINTAKU,, jgn jeles k.. sesetengah berpendapat bahawa cinta pandang pertama xsemestinya bersatu,, tp bagi aku,, cinta pandang pertama mesti bersatu kerana kalau xbersatu,, aku akan ase kehidupan aku tergantung... mcam xbermaya.. pergi mana2 mesti teringat-ingat,, oh indahnya CINTA PANDANG PERTAMA kn...:???

ok3,,, dah pnjg aku melalut kn, mesti korang da rase cuak kn,,"asal la mamat ni mngarut panjg2 nih??" sabar k,, aku truskn cerita k.... shari sebelum majlis jamuan 2,, aku da siap2 berlatih untuk nyanyi kt bakal isteri aku ni (perasan). pilih pnye pilih,,, aku pilih lagu PUSPA... mse 2,, lagu 2 mmg top la,, adik aku pon bleh hafal, apatah lagi aku yg lg hensem dan bijaksana ni,, msti la kacang kn.. hahaha(gelak bangga)..... nyanyi awl2 da ok dohhh,, tibe2 kt die pnya chorus 2,, alamak,, xlepas la,, kuar la suara nyaring aku yg kureng SODAP ni,, alamak,, mcm ni msti hancur pnya la,, aku takut kalau2 aku nyanyi untuk wt surprise jd MAJLIS KETAWA beramai-ramai plak... aiyaaaa,, pening3.....

tibe2 aku teringat nasihat cikgu skolah aku dulu mse skolah menengah,, kalau nk maintain sore xpecah,, minum air asam.. ok3,, dulu aku wakil skolah aku msuk nasyid k,, so,, fham2 la k,, mksudnya sore aku xla hncur sgt tp mgkin sbb da lame x nyanyi kot,, tu yg sore nyaring semacam 2,, soo,, mcam lipas kudung la aku ajak si EH kuar g beli air asam untuk menYODAPKAN sore aku yg sememangnya "merdu" ni kan,, mse 2,, EH da ada moto peninggalan dari kakak die,, so,, senang la kerja kuar msuk aku dari U ni,, mudah dan Efektif,, bila-bila2 mase leh kuar... bertuah aku kwn dengan die kn,, leh amek kesempatan,,(jgn gtau die k)  

                                                             kolam renang BDA


sesudah je aku beli air asam 2, minum hbes dekat 2 botol kot,, so,, aku testing sore aku, PERGHHH!!! mmg HANCUR beb,, mmg xleh wt pape (-_-)".... so,, mse kt chorus 2 aku perlahan la sikit,, xla perasan sgt kn3?? kn aku da ckp,, aku ni bijak orgnye,, cuma xnk tnjuk je kemampuan aku yg sebenarnya... keesokkan arinya,, aku ade kelas renang sebelum jamuan course aku 2,, so, renang2 sume dulu la... mmg penat giler la,, tp mse aku antara org yg pro gak la,, so, leh ajar la kwn2 yg kureng pndai renang ni... pkul 12.00 tgahari,, aku pon pnat,, naiklah kt tempat rehat 2,, tibe2 CINTAKU datang...


DIA   : nk air?? (air sunquick)
AKU : bleh gak, dahaga ni...
DIA   : pndai renang,, nanti leh ajar sy x?? sy xpndai sgt la....
AKU : bleh je... (senyum gatal)

lepas sembang2 kejap dengan die,, aku g bilik bersalin untuk tukar baju renang, n solat siap2 kt kolam renang 2,, sbb nt blik trus pergi ke jamuan 2,,

sampai di jamuan (kolam penetasan UPM)

sampai je kt kolam 2,, kami disambut mcm VIP oleh senior2 kami,, ramai da suke2 sume 2,, ingatkan dpt mkn trus, rupenye ada "udang di sebalik batu" , kami kan denda sbb xamek sain dari senior2 kami,, so,, muke kami dicat2 sume 2,, tp aku xkisah, sbb aku ni open-minded, xhbes dengan cat2,, kami dipaksa lg mkn ape bnda tah,, dah la sedap,, mcm nk muntah aku,, tp sbb nk bajet cool kn,, aku wt bese je,. aku kn KUAT,, so,, kna tnjuk jntan sikit...

abes kami sume kna denda sume 2, baru la nasi smpai,, tp still xleh mkn sbb ikan xhbes bkar lg,, so,, kna la tolong bkar ngn senior2.. mse 2 la aku amek kesempatan utk nyanyikan lagu.... aku pergi kt senior aku 2,,

AKU  : bang,, nk nyanyi lagu bleh?? jap je,, 1 lagu jew...
DIA   : nyanyi la,, tp lepas ni tolong bakar ikan(muke bengis)

alaaa,, die buat muke bengis,, die ingat aku takut kew... xheran la..hahha.. cari punya cari,, akhirnya jumpa jgak lagu PUSPA 2,, aku pon bg ucapan sikit sebelum nk nyanyi 2.... mcm ni :
                 " saya akan menyanyikan lagu ni untuk orang yg saya suka"

kwan2 aku da sorak2.. aku hanya tersenyum smbil mateku memerhatikan CINTAKU,, aku tgok die da malu2 semacam.. soo, aku pon nyanyi2 la,

MCM ni :

kau gadisku yang cantik (die dh syum2)
coba lihat aku disini
di sini ada aku yang sayang padamu

kau gadisku yang manis
coba dekat aku disini
di sini ada aku yang cinta padamu

* walau ku tahu bahwa dirimu 
sudah ada yang punya
namun aku tunggu sampai kau mau

reff:
woo woo jangan jangan kau menolak cintaku (sume bersorak untukku)
jangan jangan kau ragukan hatiku
ku kan selalu setia menunggu
untuk jadi pacarmu

woo woo jangan jangan kau tak terima cintaku
jangan jangan kau hiraukan pacarmu
putuskanlah saja pacarmu
lalu bilang I LOVE U padaku (kwn2 die dh pndg2 dia)

repeat *
repeat reff [2x]


                                                        penyanyi asal lagu PUSPA.....


lepas je nynyi 2,, aku pon jeling2 kt die tp xpergi kt die,, wt mcm xde pape pon... lepas2 bkar2 sume da siap,, kami pon dibenarkan makan,, then die datang kt aku,, dia nk mkn ngn aku, aku mkn la ngn die,, Then,, senior aku nk amek gmbar kami berdua,, aku pon on ja la,, amek je la,, gmbar 2 jadi kenangan kami berdua smpai sekarang,, tp aku xtahu la mana nk cari gmbar 2 lg,, da ilang kot,, :P


DIA  : awk nyanyi lagu 2 kt sape td??
AKU: emmm,, kt sape2 la... (nk berdalih)
DIA  : best la lagu 2,, (smbil tersenyum)
AKU: sy pon ske gak lagu 2,, 


lepas2 makan sume 2,, kami pon bertolak blik ke bilik masing2... mlam 2, CINTAKU antar mesej.... dia tya aku sal lagu 2 lagi.... 


DIA  : awk ckp la btol,, lagu 2 sape sebenarnya??
AKU: emmm,, sebenarnya saya nk nyanyi utk awk,, sy nk tnjukkn betapa sy sukakn awk,, tp kalau awk xleh trima sy lg... sy fham dan rela mengundur diri...
DIA : emmm,,, mmg slama ni sy teragak2 untuk memilih awk atau EX sy tp skrg sy rase sy da mula syg kt awk.....
aku terdiam seketika.... YEAAHHHHH!!!!! aku da dpt dia!!! sbb aku terlalu happy,, aku trus gtau kwn2 rapat aku EH,AIZAR n FALIQ.... 
aku pon blas msej dia 
AKU : bgus la mcm 2(bajet cool lg) 


aku pon mesej la dengan dia mlm 2, agak lame gak la sampai tertidur termimpi2 si dia... :) 


keesokkan arinya,, aku ade BUKU HIJAU skali ngn dia la,,, lepas hbes berkebun sume 2,, dia ckp ade sesuatu nk bncang dengan aku mse nk blik nt.. so,, aku pon suruh kwn2 aku blik lu... 


dalam perjalanan........


AKU   : awk kate ada sesuatu nk bncang dengan sy.....ape??
DIA    : ade la,, ari ni ari ape??? brape ari bulan ek??
AKU  : skrg da pkul 5.35 ptg la,, 31.7(tgok kt enset aku),, npe??
DIA    : mulai saat ini,, awk ingat ek tarikh ini ek.... bleh kn....
AKU  : npe nk ingat?? sy bleh kje nk ingat....
DIA    : sbb ari ni sy dh trima awek sbgai BF sy,, so,, jgn la gtai2 cari pompuan len pas ni k.... (smbil senyum manje)
AKU  : btol ke?? thanks....(smbil senyum gembira..)


lepas 2,, die pon bergerak blik ke bilik die,, mse 2,, adalah saat yg terindah dalam hidup aku setakat ini,, aku rase nk kembali semula ke mase 2... OH CINTAKU,, I jnji MY HEART is ONLY for U my DARLING!!!! I promise!!!! 

                                                          falling for her


begitulah bagaimana aku diterima oleh CINTAKU mse sem 1 dulu,, walaupon agak rumit jalan ceritanya,, aku tetap dpat mengGFkn jugak CINTAKU ini!!  okeyhh.. sayonara.....

2 comments:

  1. salam..yeah!! kau dh berjaya dpt cintakau!! tuu kan, ak dh cakap!! tahniah ya bai!! ak tumpang hepy gak, akhirnya slepas ak baca blog kau dari mula, akhirnyaa!!hahax..ak doakan moga brkekalan, amin!!! =) ok?

    ReplyDelete
  2. okeyh... thanks bro.... tgu la cter lain lak k,,, ke nk cter sal ko plak,, aku ok jer.. hahha:D

    ReplyDelete

nufftang ads